Tuesday, June 1, 2010

神様にとってビリはいないのです。


「私の10代の頃、お金を少しでも稼ぐために、鶏を育てようとしました。お金儲けのつもりでしたが、利益を得ることよりも教育を得ました。。。 この鶏は、自分たちの決まりを作っていました。ボスの鶏は全ての鶏に突っついていました。そして二番目の鶏がいました。一番の鶏意外には、他の全ての鶏に突っついていました。三番目の鶏は、一と二の鶏以外の鶏に突っついていました。一番最後の鶏は、かわいそうに全ての鶏に突っつかれました。。。 私たちの社会は、突っつく順番に整理せれています。チビ(英:runt)も作ってしまいます。しかし、神様にとってチビはいないのです。キリストは、人を突っつくことを考えもしないような新しい(自分のように隣人を愛する)秩序を作るために来られました。」パトリック・モーリー *

『あなたの隣人をあなた自身のように愛せよ。』聖書・ルカ10:27

“As a teenage I tried to raise chickens to make spending money. The venture was meant to be a commercial enterprise, but it turned out more for education than profit… These chickens made their own chicken coop rules. The boss chicken could peck on anybody he wanted to peck on. Then there was a number two chicken. She could peck on anyone except number one. The number three chicken could peck on everyone except number one and two. The poor chicken who was at the end of the pecking order was flat out of luck… We organize our society into pecking orders and runts. But God doesn’t have any runts. Christ came to usher in a new order- to love our neighbors as ourselves- without thinking of people in a pecking order.” Patrick Morley

*パトリック・モーリーは、ハバードビジネススクールやオックスフォード大学で学び、1973Morley Properties(モーリー資産会社)をはじめ、1991モーリー資産を売り、Man in the Mirror(鏡に映る男)という奉仕活動をはじめた。